Menü
×

Hogyan válasszunk helyszínt?

2019-05-08

Mit kell tudnod a jó helyszín kiválasztáshoz?

Arról álmodunk, hogy megtaláljuk a tökéletes helyszínt az esküvőnkre, ami talán az egyik legnehezebb feladat a tökéletes esküvői ceremónia megszervezése során. Az anyagi tényezők és az elhelyezkedés mellett számos más szempontot is figyelembe kell vennünk, hogy megtaláljuk a számunkra legalkalmasabb helyszínt.

Dátum kiválasztása. Célszerű nem csak egy időpontot meghatározni, hanem alternatív dátumokban is gondolkodni, arra az estre, ha az általatok megfelelőnek talált helyszín már foglalt lenne.

Vendégek létszáma. A létszámnak megfelelő helyszín választása. Senki sem akarja a vendégeit egy szűkös helyre bezsúfolni, azonban a túl tágas tér is kellemetlenül érintheti a meghívottakat.

Tánctér nagysága. Ha úgy gondoljátok az est folyamán a táncé az egyik főszerep, akkor megfelelő méretű táncteret is biztosítsatok. Általában a meghívott vendégek 20%-30% táncol egyszerre, ennek megfelelően biztosítsátok számukra, hogy kényelmesen el tudjanak férni a parketten. Egy picit telítettebb tánctér közelebb hozza a vendégeket egymáshoz a szó mindkét értelmében.

– Helyiségek elrendezése. Ideális esetben a tánctér és a vacsora helyszíne egy helyiségben van. Legjobb ha a táncteret körbe veszik az asztalok így központba tudjuk állítani az est történéseit és a táncos mulattságot. Szeparált tánctér estén számíthatunk arra, hogy kevesebb lesz a tánc, nem olyan emelkedett a hangulat és a vendégek koordinálása is nehezebb.

– Az egyéb helyiségek megléte. Nem csak a gyereksarok kialakítása miatt fontos, ha sok a kisgyerek a vendégek között, hanem az esküvő során szükségetek lehet egy öltözőre, pihenő szobára. Így a helyszín kiválasztásánál ne csak a vendégtereket nézzük meg, hanem az egyéb kiszolgáló- és háttérhelyiségeket is. Bizonyosodjunk meg róla, hogy a helyszín biztosítja-e ezeket a helyiségeket is.

Klíma. Győződjünk meg róla, hogy a helyszín klimatizált e. Nyári melegben a klíma hiányában az est folyamán a vendégek a legtöbb időt kint fogják tölteni, ez is a tánc és a hangulat rovására mehet.

Időtartam. Járjatok annak utána, hogy vendégekkel meddig maradhattok a helyszínen. Ugyan mindenki azt szeretné, hogy a nagy nap felejthetetlen legyen és az ünneplés örökké tartson, de mérjétek fel, hogy a bérleti díj milyen időtartamra vonatkozik és mennyi plusz költséggel jár az esetleges tovább maradás. Érdemes azt is kideríteni, mikortól vehetitek birtokba a termet, az esetleges előkészületek, dekorálás, technika beépítése céljából.

– Esküvő tematikája, színvilága, stílusa. Ha mindezekről már a legelején konkrét elképzelésetek van, akkor biztos, hogy a meghívótól kezdve a menyasszonyi ruhán keresztül a dekorációkig minden egységesen összhangban lesz és harmonizálni fog egymással. Így dekor lámpák színvilágát is ennek megfelelően állíthatjuk be.

– Parkoló megélte, nagysága. Érdemes ezt is felmérni milyen feltételekkel áll a vendégeitek rendelkezésére, milyen messze van a helyszíntől

És ami a legfontosabb lett manapság
A hangerő. Az elmúlt években számos helyszín elbagatelizálja a kérdést. Kérdezzünk rá, mekkora hangerővel mehet az esti tánc. Némely ideálisnak látszó helyszín a környezetében lévő házak és az ott pihenni vágyó lakók miatt 10.00 után korlátozni kényszerül a zene hangerejét, ami az esetek többségében jelentősen csökkenti a buli élvezeti értékét, különösen ha szeretnénk kivilágos-virradatig mulatni. Olyan helyszínt válasszunk, ahol mindenki felhőtlenül jól tudjon szórakozni.
Érdemes ezt a kérdést alaposan átbeszélni és a szolgáltatási szerződésben is rögzíteni.